درخت پر

درخت پر


نام علمی: Cotinus coggygria
نام انگلیسی: Eurasian smoketree/Smoke tree/Smoke bush
جنبه های زیبایی : گل آذین خوشه ای، رنگ آمیزی پاییزی (نارنجی تا سرخ)
کاربرد : تک درخت، نواحی نامساعد، کنترل فرسایش و آمایش خاک

در ایران در منطقه ارسباران می روید


   درخت پر, آشنایی با درخت پر, شرایط نگهداری درخت پر, درختچه تزئینی پر, نحوه کاشت درخت پر, انواع گیاهان آپارتمانی, پرورش گلهای آپارتمانی،گل و گیاه

درخت پر, آشنایی با درخت پر, شرایط نگهداری درخت پر, درختچه تزئینی پر, نحوه کاشت درخت پر, انواع گیاهان آپارتمانی, پرورش گلهای آپارتمانی،گل و گیاه

گیاه بالغ شکل درختچه ای و کاسه مانند و تاج مدور و گسترده دارد. در اواخر تابستان، خوشه های میوه دهنده صورتی به شکل گل آذین های منشعب پر مانند درخت را می پوشانند. ازفاصله دور نمائی به شکل دود مواج دارد. در پائیز برگ ها قبل از خزان کردن به رنگ نارنجی و سرخ آتشین در می آیند. واریته Purpurea خوشه های میوه دهنده، بنفش و برگ های قرمز تیره دارند. درخت پر با برگ ها و گل های زیبای رنگین، در طراحی باغ ها و باغچه ها کاربرد زیاد دارند.


خصوصیات گیاهی درخت پر :

ارتفاع: ۲ تا ۲٫۵ متر

قطر تاج پوششی: ۳ تا ۴ متر

برگ: ساده و متناوب و کامل به طول ۵ تا ۷سانتیمتر و پهنای ۴ تا ۵ سانتیمتر می باشد. رنگ برگ ها سبز درخشان بوده و قبل از ریزش به رنگ نارنجی و قرمز آتشین در می آید.
گل: گل های کوچک مایل به زرد بر روی خوشه های پانیکولی انتهایی منشعب در اردیبهشت و خرداد شکوفا می شوند.

میوه: خوشه های میوه دهنده صورتی، به شکل گل آذین های منشعب پر مانند به طول ۱۷ تا ۲۵ سانتیمتر، متشکل از چند دانه و دمگل های طویل و گل های عقیم می باشند. میوه های شفت یکدانه ای از اواسط تابستان تا اواسط پائیز بر درخت باقی مانده و منظری دودی شکل به درخت می دهند.


نیازهای طبیعی درخت پر:

آب و هوا: گرما، سرما و همچنین شرایط صحرایی را تحمل می کند.
خاک: خاک ضعیف با زهکش خوب را بیشتر ترجیح می دهد. خاک های مرطوب و صخره ای و خشک را نیز تحمل می کند. در نور مستقیم خورشید خوب رشد می کند.

نحوه نگهداری از درخت پر:

هرس: خشکه هرس سالیانه پس از رفتن میوه ها
تغذیه: نیاز خاصی ندارد.
آبیاری: توجه خاصی لازم ندارد.
آفات و بیماری ها: نسبتاً عاری از هر دو است./کتاب راهنمای انتخاب و داشت درختان زینتی در فضای سبز/گل و گیاه

درخت پر, آشنایی با درخت پر, شرایط نگهداری درخت پر, درختچه تزئینی پر, نحوه کاشت درخت پر, انواع گیاهان آپارتمانی, پرورش گلهای آپارتمانی،گل و گیاه

منبع: مجله اینترنتی ایران مطلب

http://iranmatlab.ir

ضرورت های حفاظت از تنوع گونه ای

ضرورت های حفاظت از تنوع گونه ای

نوع ارزش

منشا ارزش موجود زنده

اخلاقی

این واقعیت که آنها زنده اند

زیبا شناختی

زیبایی آنها و پاداشی که از این زیبایی عاید انسان می شود

اقتصادی

شیوه های مستقیم و غیر مستقیمی که به انسان سود می رساند

اکولوژیکی

سهم آنها در سلامت اکوسیستم

فکری

سهم آنها در دانش بشری

احساسی و عاطفی

احساس شگفتی و احترامی که در انسان بر می انگیزد

مذهبی

از جانب یک ذات و نیروی ماوراء طبیعه خلق شده اند

تفریحی

ورزش، توریسم

منبع: اکولوژی دکتر اردکانی


درخت کریسمس آبی رنگ

درخت کریسمس آبی رنگ

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع عکس: با تشکر از بهزاد جان برادر عزیزم

مسابقه


مسابقه

حدس بزنید این عکس متعلق به چه

پدیده ای هست

طبیعت پاییزی جنگل قرق +تصاویر

طبیعت پاییزی جنگل قرق +تصاویر

پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومترى شرق گرگان و در مسیر جاده اصلى گرگان – مشهد قرار دارد و از تفرجگاه‌هاى مهم گرگان است. این پارک جنگلی زیستگاه گونه​ای گوزن بومی و منحصر به فرد به نام مرال می​باشد.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18


منبع: سایت میهن فال

مرگ کهن‌ترین و تنهاترین درخت بلوط ایلام

کهن ترین درخت بلوط شهرستان آبدانان نیز بر اثر خشکسالی مرد.
لینک خبر:
http://sarv-group.blogfa.com/post/58
مرگ کهن ترین و تنهاترین درخت بلوط ایلام

مقاله  اولین کنفرانس ملی راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار  در بخشهای کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست( تهران- اسفند ماه 1391)

مقایسه الگوریتم های طبقه بندی در تهیه نقشه کاربری اراضی: مطالعه موردی بیشه زار های مارون-بهبهان


مرجان فیروزی نژاد، دکتر علی اصغر تراهی، مهندس علی عبدالخانی

چکیده 

بیشه زار های مارون از لحاظ زیست محیطی دارای اهمیت می باشند. در این بررسی منطقه ای به وسعت  5513/7 هکتار انتخاب شد و طبقه بندی به دو طریق نظارت شده و نظارت نشده انجام پذیرفت. نتایج نشان داد که نقشه حاصل از طبقه بندی حداکثر احتمال نسبت به سایر نقشه ها از دقت بالاتری برخوردار می باشد. صحت کلی نقشه98/98 و ضریب کاپا 0/98 محاسبه شد. براساس این بررسی تصاویر ماهواره ای لندست قابلیت خوبی در تفکیک کاربری ها را دارا  می باشند ولیکن برای تهیه نقشه های دقیق تر نیازمند تصاویری با قدرت تفکیک مکانی بالاتر می باشد. 

کلمات کليدي: رودخانه مارون، حداکثر احتمال، طبقه بندی، ماهواره لندست، کاربری اراضی


نتيجه گيري

  در این تحقیق سعی بر این شده است تا نقشه منطقه بیشه زار های رودخانه مارون با استفاده از تصاویر ماهواره ای لندست تهیه گردد، این مهم  توسط تصاویر سنجنده ETM+ ماهواره لندست7 انجام گرفت.  پوشش درختی منطقه اغلب گز و پده بوده ولیکن عرض منطقه کم و پراکندگی تیپ های درختی در منطقه و نزدیک بودن به اراضی کشوری تاحدودی طبقه بندی را مشکل می ساخت. در کل باید عنوان داشت که منطقه مربوطه همانند جنگل های شمال کشور پوشش متراکمی نداشته و با توجه به صحت کلی نقشه (98/98 درصد ) می توان گفت که تصاویر سنجنده ETM+ ماهواره لندست 7 قابلیت خوبی در تفکیک مناطق از هم دیگر و تعیین کاربری ها داشتند. باید گفت که تصاویر ماهواره ای مذکور به خوبی رودخانه مارون را از بیشه زار ها تفکیک نموده و طبقه بندی حداکثر احتمال باضریب کاپای 0/98و صحت کلی 98/98 درصد بهتر از سایر الگوریتم ها (از جمله فاصله ماهالانوبیس) این مهم را به انجام رسانید. لازم به توضیح است که طبقه بندی در این بررسی به دو صورت نظارت شده و نظارت نشده صورت پذیرفت که تنها نتایج طبقه بندی نظارت شده این بررسی آورده شده است زیرا طبقه بندی نظارت نشده نتوانست به خوبی کاربری ها را ازیکدیگر تفکیک کند.

براساس نتایج بدست آمده می توان بیان کرد که تصاویر سنجنده ETM+ ماهواره لندست قابلیت خوبی در تهیه نقشه کاربری اراضی را دارا می باشد ولیکن برای جداسازی و تیپ بندی پوشش درختی(گز و پده) از یکدیگر کارایی لازم را ندارد و حفاظت، نظارت و مدیریت بهتر منطقه نیازمند نقشه های دقیق، با قدرت تفکیک مکانی بالاتر می باشد


(فایل کامل این مقاله و سایر مقالات عنوان شده در این وبلاگ در صورت نیاز، به صورت کامل در وبلاگ قرار خواهد گرفت. لطفا در صورت استفاده از مقالات رفرنس مربوطه ذکر گردد)

درخت‌هایی به شکل انسان /تصاویر

درخت‌هایی به شکل انسان





 

تولدم مبارک

شکلکهای جالب و متنوع آروینچهارشنبه برابر با 29 آبان شکلکهای جالب و متنوع آروین

شکلکهای جالب و متنوع آروینروز تولد مرجان جونهشکلکهای جالب و متنوع آروین

شکلکهای جالب و متنوع آروینتولد تولد تولدم مبارک شکلکهای جالب و متنوع آروین

             

تصاویری از طراحی بر روی برگ درختان

mihanfal.com

mihanfal.com

mihanfal.com

mihanfal.com


منبع: سایت میهن فال

 آتــش‌سوزی غـیرقابـل کـنترل در جـنگل‌های آمـریکا

  آتــش‌سوزی غـیرقابـل کـنترل در جـنگل‌های آمـریکا


همه ساله با آغاز فصل گرما و بالا رفتن دمای هوا جنگل های كالیفرنیا دستخوش آتش سوزی می شوند كه در نتیجه این آتش سوزی ها خسارات بسیاری به محیط زیست، حیوانات ساكن در این جنگل ها و ساكنین روستاها و شهرهای اطراف جنگل ها وارد می شود. این آتش سوزی که آن را ریم می نامند یکی از ۵۰ آتش سوزی فعال در غرب آمریکاست. کاهش بارندگی و خشکی جنگل ها منجر به افزایش حوادث آتش سوزی در جنگل های منطقه شده است.

به نقل از رسانه‌های خبری آمریکا، علاوه بر آتش‌سوزی‌هایی که انسان‌ها علت ایجاد آن هستند، گرمای تابستان و عواملی چون رعد و برق موجب آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های ۱۱ ایالت این کشور شده است. بر اساس آمار و ارقام مرکز ملی آتش‌سوزی آمریکا، در حال حاضر آتش‌سوزی‌ها بیش از 43 هزار هکتار از جنگل های آمریکا را فراگرفته است. جنگل ملی كالیفرنیا، یوسمیت نام داشته و از مناطق جنگلی حفاظت شده آمریكا می باشد.

تاکنون بر اساس آمار اولیه، خسارت وارد آمده در پی آتش سوزی‌های گسترده آمریکا که حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع از جنگل های غرب آمریکا را فراگرفته حدود 600 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. بنا به گفته ای تاکنون ٦٤ هزار هکتار از اراضی جنگلی کالیفرنیا طعمه آتش شده است. به گفته مقام های محلی، بیشتر از ۵۰۰۰ خانه در معرض سرایت آتش هستند و ساکنان بعضی از مناطق تخلیه شده اند. بنابراین گزارش، تعداد ماموران آتشنشانی که درگیر اطفاء حریق هستند بیش از 17 هزار نفر گزارش شده است. تلاش آتش نشانان آمریکایی برای خاموش کردن آتش، بصورت شبانه روزی ادامه دارد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

میوه های عجیب و غریب

میوه های عجیب و غریب، بیشتر در نواحی گرمسیری رشد می کنند. میوه هایی با اشکال و طعم های متفاوت با آنچه که ما تا به امروز می شناختیم.

  در اینجا به معرفی تعدادی از این میوه ها می پردازیم:

نونی یا توت هندی: میوه ای است که در مناطق معتدل استوایی مانند تاهیتی رشد می کند. پرندگان عاشق این میوه هستند. این میوه برای بیماری های پوستی، درد، سر ماخوردگی، فشار خون بالا، افسردگی، ورم مفاصل، آسم، دیابت،سرطان… مفید است


  نونی که به عنوان توت هندی نیز شناخهه می‌شود میوه ‌ای است که در مناطق معتدل استوایی مانند تاهیتی رشد می‌‌کند. پرندگان عاشق این میوه هستند.

 جک فروت : میوه بومی جنگل های پر باران جنوب و جنوب شرقی آسیا است. کاشت این میوه به دلیل خواص آن به بسیاری از نقاط مانند؛ هند، جنوب شرق آسیا، مرکز و شرق آفریقا و فیلیپین گسترش یافته است.
این میوه، بزرگترین میوه درختی جهان شناخته شده است. پوستی بسیار ضخیم دارد و رسیده آن ۳۶ کیلوگرم وزن و تا ۹۰ سانتیمتر طول و ۵۰ سانتیمتر قطر دارد. گوشت آن زرد یا نارنجی است. طعم شیرین و خوشمزه دارد.


منگوستین : منشاء اولیه این میوه ناشناخته است. عده ای بر این باورند که این میوه  درخت همیشه سبز گرمسیری متعلق به جزایر ساندا یا جنگل های مالایا است. این میوه به عنوان “ملکه میوه هایی استوایی” شناخته شده است. گوشت این میوه سفید رنگ با طعم شیرین و تند دارد.

منگوستین (Mangosteen)  

                           منگوستین منشاء اولیه ی این میوه ی ناشناخته است. عده‌ای بر این باورند که این درخت همیشه سبز گرمسیری متعلق به جزایر ساندا یا جنگل‌های مالایا است.

پیتایا یا اژدها: میوه از میوه های ویتنام و مناطق گرمسیری است. میوه ی از گونه های مختلف کاکتوس که تنها شب ها شکوفه به رنگ سفید می دهد. به همین دلیل به آن” ملکه شب” هم می گویند. اژدها میوه در دو رنگ رشد می کند. هر دو رنگ دارای دانه های خال دار کوچک سیاه و سفید هستند. رنگ سفید آن، کمی طعم ترش دارد و رنگ قرمز تیره کمی طعم شیرین دارد.

میوه‌ ای از گونه ‌های مختلف کاکتوس که  تنها شب‌‌ها شکوفه‌ به رنگ سفید می‌‌دهد. به همین دلیل به آن “ملکه شب” هم می‌‌گویند. اژدها میوه در دو رنگ رشد می‌کند  پی‌تایا، میوه اژدها (Pitaya)

رمبوتان: میوه شیرین با پوست مودار ضخیم قرمز رنگ که گوشت آن سفید با یک هسته بزرگ در وسط آن است. این میوه در کشورهای آسیای جنوب شرقی یافته می شود. این میوه دارای خواص دارویی است.بومیان برای آن دستورات خاصی دارند.

 

کارامبولا: ستاره میوه یا پنج انگشتی میوه ستاره ای شکل و بومی جنوب شرقی آسیا مالزی است. این میوه توسط پرتغالی ها به مناطق مختلف برده شده است. میوه های کوچک و شیرین مانند مرکبات هستند که طعم خوشمزه و تازه ای دارند این میوه خواص درمانی در افسردگی و شادابی و نشاط بدن دارد.

 

لیچی : میوه ای گرمسیری است که در آفریقای جنوبی رشد می کند. این میوه طعم شیرینی دارد. شکل قلب و به رنگ قرمز یا صورتی است. بافت داخل پوست سفید و آبدر که دارای یک هسته سیاه است.
این میوه منبع غنی از ویتامین ث، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. این میوه برای درمان سرفه، زخم های گوارشی و استحکام بدن پیشنهاد می شود.

لیچی (Lychee)     در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان مثل ژاپن، شمال هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا(هاوایی و فلوریدا) کشت می‌شود.

 

کیوانو ملون یا خربزه شاخدار: این میوه جزء میوه های استوایی است. میوه ای با ظاهری خشن، طعمی بین لیمو و موز دارد. در واقع از خانواده خیار است. تازه آن سالاد یا دسر را بسیار خوش طعم می کند.

 

بودا هندز یا دست بودا : میوه مرکباتی است. این میوه عجیب، غریب و غیر معمول ترین میوه کشت شده در جهان است. همچنین از قدیمی ترین دانه های مرکباتی در کشاورزی محسوب می شود. دست بودا، میوه ی بزرگ، سنگین با پوست ضخیم است که مانند دست بودا ظاهر می شود. جزء میوه های شیرین است.این میوه روی درختچه ها و درخت های کوچکی که شاخه های بلند و نامنظمی دارند و پوشیده از خار می باشند می روید. برگ های بزرگ و بلند مستطیل شکلش به رنگ سبز کم رنگ می باشد.گل های سفیدش از قسمت بیرون رنگ مایه ی بنفش دارد و به صورت خوشه های خوش بو ظاهر می شود. دارای پوست ضخیمی است و قسمت خوردنی اش مقدار کمی اسید دارد. این میوه بی آب است و گه گاه دانه ای هم ندارددرخت این میوه نسبت به خشکی و گرمای زیاد حساس است. بهترین شرایط برای رویش این درخت آب و هوای معتدل است. این درخت در ساحل کالیفرنیا و دره های داخل کشور بهتر پرورش می یابد.

 دست بودا، میوه ‌ی بزرگ، سنگین با پوست ضخیم است که مانند دست بودا ظاهر می‌شود. جزء میوه‌‌های شیرین است. این میوه معطر بوده و چینی‌ها و ژاپنی‌ها برای معطر کردن اتاق از آن استفاده می‌کنند.  بودا هندز یا دست بودا میوه‌ ی مرکباتی است. این میوه عجیب، غریب و غیر معمول ‌ترین میوه ی کشت شده در جهان است. همچنین از قدیمی‌ترین دانه‌‌های مرکباتی در کشاورزی محسوب می‌ شود

منبع: گروه اینترنتی ایران‌پایا

برگرفته از وبلاگ مروارید آبی

و بازار خبر-وبلاگ کشاورزی

درختان آبی

درختان آبی

هنر  Konstantin Dimopoulos را میتوان نوعی هنر خیابانی قلمداد کرد. این هنرمند استرالیایی به منظور افزایش آگاهی و توجه مردم به درختان و جلوگیری از قطع بی رویه و نابودی جنگلها، در شهرهای مختلف آمریکا سفر کرده و تنه و شاخه های درختان را با رنگ آبی پوشانده است. این رنگ از مواد دوستدار محیط زیست ساخته شده و برای درختان ضرری ندارد. تضاد زیبایی که بین آبی و رنگ برگهای این درختان بوجود آمده، توجه رهگذاران را به خود جلب می کند و انگار که در دنیای فانتزی دیگری قدم گذاشته اند. این پروژه امیدوار است که بینش مردم را نسبت به طبیعت اطراف خود تغییر داده و راهی باشد جهت جلوگیری از قطع میلیون ها هکتار جنگل در سال.


     

منبع:

سایت http://www.noraci.com



کهورک. کهور پاکستانی

کهورک. کهور پاکستانی

نام علمی       

Prosopis Stephanina

خانواده

Leguminosae

درختچه ای کوچک و خار دار است. در جنوب کشور در شوش و شوشتر و اهواز دیده می شود در بعضی مناطق ارتفاع آن به 4 متر هم می رسد. به خاک حاصلخیز نیاز چندانی ندارد.از قفقاز تا هند انتشار دارد. برای جلوگیری از شن های روان کاربرد دارد.



افرای سرخ(بونسای)

افرای سرخ(بونسای)

Acer Rubrum Bonsai

بومی منطقه شمال شرق آمریکا

افرای قرمز، افرا

افرای سرخ گیاهی از جنس ACER در خانوادهAceraceae می باشد. این گیاه دارای برگ های ساده و متقابل و چند قسمتی با دندانه های نا منظم و درازا و پهنای 3 تا 7 سانتی متر است. دارای گل های کوچک،زرق و برق دار به رنگ قرمز که در اواخر زمستان یا اوایل بهار( هفته دوم فوریه در شمال فلوریدا) شکوفه می دهند و از ماه مارس گل های زیبای آن ظاهر می شود. میوه آن به رنگ قرمز در اواخر بهار و اوایل تابستان نمایان می شود. برگ های افرای سرخ قبل از ریزش تبدیل به رنگ نارنجی و قرمز می شوند.






منبع: پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاهی زینتی