دفترچه عقاید

هر روز دنیا را با تازگی آن روز میبینم.

دفترچه عقاید

هر روز دنیا را با تازگی آن روز میبینم.

چی دوست دارم؟چی دوست ندارم؟

جیمینی عزیز یه بازی وبلاگی راه انداخته... منم که از خدا خواسته دنبال یه سوژه جدید می گشتم که آپ کنم برای همن این بازی رو انجام می دم. بازی به این صورته که باید یه لیست از چیزایی که دوست داریم و دوست نداریم بنویسیم.


خوب من اول چیزایی که دوست دارم رو میگم:

- زبان آلمانی

- عطر و بوی لیمو(منظورم لیمو ترش شیرازیه)

- خرت و پرت های جینگول پینگول(شامل بدلیجات و لوازم التحریر و...)

- بعضی شب جمعه ها که خونه عموم اینا میریم.(آخه از بس شِر و وِِر برای هم میگیم. همیشه هم تو اون یکی دو ساعت، دورِ دنیا رو میگردیم. خلاصه اگه چیزی از یِنگه دنیا خواستید بگید تو سفر بعدیم براتون میارم)

- هر چیزی که مربوط به دکوراسیون و چیدمان منزل باشه(مثل مجله، مغازه، وبسایت و...)

- اینکه بدونم یه نفر عاشقمه(هول نشید! یه همچین شخصی فعلا وجود خارجی نداره)

- وقتایی که رابطه ام با خدا خیلی خوب میشه. یعنی کلی حال می کنم ها.

- پوآرو (من موندم این بشر این همه نمک رو از کجا اورده؟)

- توی تاکسی که بودم همین طوری ذهنم مشغول بود که چیا دوست دارم...خیلی چیزا یادم اومد ها ولی الان که دارم این پست رو می نویسم بیشتریاش یادم نمیاد. مدیونید فکر کنید اگه من آلزایمر گرفتم.


حالا چیزایی که دوست ندارم:

- حسادت/ تهمت

- شرایط بدی که خودم باعثش شدم و به هیچ طریقی هم نمی تونم تغییرش بدم

- موسیقی سنتی(البته نه همیشه! اما وقتایی که تو شرایط روحی مناسبی نباشم و گوش بدم تا یه ساعت گوله گوله اشک میریزم)

- کاری برای دقیقه 90 بمونه و هول هولکی انجامش بدم.

- آموزش دادن مطلبی به یه نفر دیگه! مخصوصا اگر مربوط به موبایل و کامپیوتر باشه.

- دوست ندارم صبح های زود که از خواب پا میشم تا یه ساعت با کسی حرف بزنم. خوب چی کار کنم خوابم میاد!!!!

- تو جمعی وارد بشم که تقریبا آخرین نفر باشم...بعد محبور بشم همزمان با هفتصد نفر سلام و احوالپرسی کنم. همون چاق سلامتی دیگه!!!


تفکر نوشت: می دونید من خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که جدای از جنبه سرگرمی ای که این بازی داره، میشه از یه جنبه دیگه هم بهش نگاه کرد. به نظرم وقتی که داری این لیست رو تهیه میکنی نا خودآگاه به داشته های زندگیت و نعمتهایی که داری توجه میکنی و بابت داشتنشون خدا رو شکر میکنی، یا نه اصلا فکر کردن به چیزایی که دوست نداری باعث میشه که از این به بعد حواست به اونا باشه یا حتی روشون کار کنی که دیگه نقش پررنگی توی زندگیت نداشته باشه.

به نظرم این بازی یه تلنگره که به جزئیات زندگیمون بیشتر و دقیقتر زوم کنیم.

دوستان! من هم شما رو دعوت می کنم یه لیست از چیزایی که دوست دارین و ندارین تهیه کنید.

نظرات 9 + ارسال نظر
امین یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:20 ب.ظ http://frankly.blogsky.com

هه چقد بامزه :)) خیلی وبلاگ باحالیه شبیه بقیه نیست خوشم اومد

ممنون

جور دیگر باید دید! یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:16 ب.ظ http://POSITIVE-ENERGY.BLOGFA.COM

وای واقعا خوشم اومد چقدر خوبه که فکر کردی به این که چی رو دوست داری چی رو نه!
منم متولد مهرم ! دهه60!

چه جالب... متولدین ماه مهر خیلی ماهن هاااااا.مگه نه؟
تو هم حتما این بازی رو انجام بده.

بسامه یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

ایوا چه بازی جالبیه...
اخ اون دقیقه نود رو هستم وای همیشه هم انجام میدم
فردامنم این بازی رو انجام می دم امشب حسش نیست پست بزارم..
بزار برم ببینم من چی دوست دارم

با اینکه منم از دقیقه 90 بدم میاد اما گاهی پیش میاد دیگه چی کار میشه کرد؟
منم کلی فکر کردم تا این لیست رو نوشتم

سیندرلا یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ب.ظ http://cinderellla.blogsky.com/

عزیزم خیلی باحال بود.
منم پوارو رو دوست دارما.

قربونت...
نمی دونم چرا شخصیت خود پوآرو اینقدر خواستنیه
تو هم بدو بنویس منتظرم!

جور دیگر باید دید! یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:30 ب.ظ http://POSITIVE-ENERGY.BLOGFA.COM

فکر نمیکردم به این زودی بهم سر بزنی! آره واقعا متولدین مهر ماهن ماه!
منم مینویسم چی دوست دارم ولی باید فک کنم.

منم کلی فکر کردم...تازه فکر می کنم این لیست هنوز هم کلی جا داره برای موارد دیگه...احتمالا تکمیل بشه

جور دیگر باید دید! یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ب.ظ http://POSITIVE-ENERGY.BLOGFA.COM

به این میگن اوج خود شناسی دیگه!

آفرین

سما یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ب.ظ http://samaiiii.blogfa.com/

نگووووووووو موسیقی سنتی عشقه منه اگه من این لیشتو تهیه کنم اولیش موسیقیه سنتیه
منم از اون چاق سلامتی که نفر آخر باشم خوشم نمیاد

نمی دونم چرا با موسیقی سنتی غم عالم و آدم میاد تو دل من البته می گم همیشه نه هااااا بعضی وقت ها...

Gemini دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:02 ق.ظ http://leogemini.blogfa.com/

lمرسی که بازی کردی یاسی!
وااای موکول کردن کار به دقیقه 90 رو که نگوانقد رو اعصابمه!
حق باتوه منم موقع نوشتنش خیلی فکر کردم!یه خودشناسی خوبه!چون وقتی آدم مجبور باشه فقط 10 تا چیز انتخاب کنه و الویت بده خیلی تصمیم هاش مهم میشه

خواهش می کنم عزیزم
آره واقعا انتخاب اولویت ها خیلی سخته... ولی این موردهایی که من نوشتم اولویت هام نیستن.اینایی که نوشتم لابلای اولویت های زندگیم قرار دارن.

ابراهیم دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:02 ق.ظ http://www.namebaran.blogfa.com/

یه جور بازی روانشناسی برای آدم های ناشکر
البته برای روانشناسا اگه جنبه های منفی طرف بیشتر باشه میگن طرف بدبینه و باید بره برای درمان .
این آخرین نفر توی مهمونی رو خوب گفتین بدجوری حال آدمو به هم می زنه به خصوص احوالپرسی بعدش .
اما کتاب خوندن و وبگردی رو دوست دارن و بیشتر از اینها کوه نوردی و شنا رو

چه تعبیر قشنگی"بازی روانشناسی برای آدم ها ناشکر"
آفرین پس ورزشکارم هستین؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد