دفترچه عقاید

هر روز دنیا را با تازگی آن روز میبینم.

دفترچه عقاید

هر روز دنیا را با تازگی آن روز میبینم.

بوی ماه مدرسه...

خوب بالاخره آخرین روز از تابستون رسید و 6ماه از سال گذشت... هر چند که خنکی هوا تو این چند هفته اخیر و  خزون برگ ها حال و هوای مدرسه رو زودتر از اول مهر با خودش اورد... حال و هوای میز و نیمکت و شلوغی زنگ تفریح ها و درس و امتحان و معلم و از همه بدتر روپوش و مقنعه.

راستش همیشه از اولین روز مدرسه بیزار بودم. چون باید چندین ساعت سر صف می ایستادیم و علاوه بر اینکه سخنرانی هزار نفر از مدیر و ناظم و دفتردار و... گوش می دادیم باید کلی هم منتظر می شدیم تا سخنرانی چند نفر دیگه هم از رادیو پخش بشه بعد می رفتیم سر کلاس. مخصوصا که اگر تازه وارد در یک مدرسه جدید هم بودی که دیگه اون یه هفته اول خیلی سخت می گذشت. تا بیای با محیط جدید آشنا بشی و دوست پیدا کنی و... وای خدا چقدر خوشحالم دیگه بچه مدرسه ای نیستم. ولی با این حال نه تلخ بود و نه شیرین، نه خوب بود و نه بد. نمی دونم یه جور خاصی بود. انگار که مَلَس باشه. گاهی وقتا دلم برای شیطنت ها و اینکه دغدغه ای جز درس و نمره نداشتیم و دنیا رو از زوایه خیلی ساده تر نگاه می کردیم تنگ میشه. اما در کل خوشحالم از اینکه بزرگ شدم.

فکر کنم اگر هزار سال دیگه هم بگذره بازم این موقع از سال برای همۀ ما حال و هوای دوران مدرسه رو تداعی می کنه. نمی دونم چرا اول مهر اینقدر که آدم رو به یاد مدرسه می اندازه به یاد دوران دانشگاه نمی اندازه؟

یادتونه قبل از سال نو چقدر پست گذاشته بودیم که امسال باید فلان کار رو بکنم و بهمان کار رو دیگه نکنم. خوب نیمی از سال گذشت و نیم دیگرش هنوز باقی مونده!

بیاید یه کاری بکنیم! ببینیم چقدر از اون چیزایی که گفتیم رو انجام دادیم؟ چقدرش مونده؟ اصلا تا اینجای سال از خودتون راضی هستین یا نه؟

تا چشم بهم بزنیم این نیمۀ سال هم میگذره هاااااا!

نظرات 9 + ارسال نظر
milad جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:43 ب.ظ http://www.tabasome-tanhaye.blogsky.com

یاسی جان خیلی وب دوستانه ای داری
خوشحال میشم بهم سربزنی

عجـــــــــــــــــــــــب!!!!

بسامه جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:20 ب.ظ http://tangooo.persianblog.ir/

باورت میشه اول مهر هیچ حسی رو در من تداعی نمی کنه؟ انگار نه انگار که 12 سال این موقع می رفتیم مدرسه... من کلا همه چی از یادم رفته...
باهات موافقم..

ئه چرا بسامه؟ البته حق داری همچین دوران جذابی هم نبود... نمی دونم شاید منم تا چند سال دیگه یه همچین حس هایی نداشته باشم.

دختری که حرفهایش را نمیخورد(پری) جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 ب.ظ http://www.dhnemikhorad.blogfa.com

من ولی از اولین روز خیلی خوشم میووومد روزای بعدو دوست نداشتم

نـــــــــــــه! به جان خودم روزای قبل قابل تحمل تر بود.

رها شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:30 ق.ظ http://rangberang.persianblog.ir/

سلام.تازه اومدم به وبتون.لینکت میکنم.خوشحال میشم به منم سر بزنی

سلام عزیزم
خوش اومدی

ابراهیم شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:20 ب.ظ http://www.namebaran.blogfa.com/

من وقتی مدرسم عوض می شد گریم می گرفت . واقعا دوری دوستای گذشتم برام سخت و طاقت فرسا بود

آره واقعا راست میگین...خاطرات خوش با دوستان هیچ وقت فراموش نمیشه.

سما یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ق.ظ

برای منم اول مهر دیگه مثل سابق نیست اون حس و حال و هوارو نداره.
فقط باید بگم چقدر زود میگذره و ما هم همیشه میگیم هنوز فرصت هست اما...

امان از دست این فرصت سوزی ها...

هلال یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:59 ب.ظ http://hiiilal.blogfa.com/

وای نه...من عاشق دوران مدرسمم...خیلی ناراحتم از اینکه بزرگ شدم! وقتی فکر میکنم تا 1 سال دیگم دانشگاه تموم شده و دکترا حالا قبول شمو بخوام بخوونم دیگه حسو حال درس و کتاب نداره کلی غصه دار میشم!!!
این 6 ماه که گذشت؟! نه!! واسه من اصلا خوب نبود! یعنی احساس میکنم اصلا ازش درست استفاده نکردم و خوب البته یه جورایی هم به خودم حق میدم! به امیداینکه بقیه 6 ماه پیـــــــــــــش رو عالی باشه و البته برای تو هم همین طور

منم اونطور که باید از این 6 ماه استفاده نکردم. برای تو آرزوی موفقیت دارم

ابراهیم دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:25 ب.ظ http://www.namebaran.blogfa.com/

سلام
جمعه ها ساعت 10 از شبکه 1 سریال کلاه پهلوی

ممنون

سمیرا پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:15 ق.ظ http://www.aghigh68.com

دوران مدرسه برای من بهترین و شیرین ترین دوران زندگیمه خیلی دوستش داشتم واقعا یادش به خیر.

برای منم دوران شیرین بوده اما نه اینقدر که حسرتشو داشته باشم. راستشو بخوای همیشه دوست داشتم زودتر تموم بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد