دفترچه عقاید

هر روز دنیا را با تازگی آن روز میبینم.

دفترچه عقاید

هر روز دنیا را با تازگی آن روز میبینم.

علم بهتر است یا شعور؟

امروز برام روز خوبی نبود. یعنی اولش یه روز معمولی بود ولی بعد به خاطر یه آدم بی تربیت که بهت جلوی بقیه توهین می کنه تبدیل شد به یه روزی که پر از حس های بده. پر از بغضه که جلوی بقیه بچه ها می زنی زیر گریه. حتی الانم دوباره بغض گلوم رو گرفت.

امروز با این اتفاق جواب این سوالم رو گرفتم که: "علم بهتر است یا شعور؟" حتی اگه علامۀ دَهر هم که باشی، هزار تا مقاله ISI هم داشته باشی اما ذره ای شعور توی ذاتت نباشه و خیلی صریح به یه نفر توی محیط مثلا علمی توهین کنی هیچ کدوم اینا هیچ فایده ای نداره. اصلا حتی به درد جرز لای دیوار هم نمی خوره. متاسفم برای اون آدم که با کلی مقام و منصب علمی یه ذره عفت کلام نداره.

دقیقا چهارشنبه هفته پیش بود که سوار تاکسی بودم و جلو نشسته بودم. توی ترافیک آقای راننده شروع کرد از هر دری با من حرف زدن. تا اینکه بهم گفت ازت یه سوال می پرسم راست و حسینی جوابمو بده. آقای راننده گفت: شما که توی فلان منطقه خوب تهران ساکن هستید علم خوبه یا ثروت و پول؟ راستش به نظرم خیلی مسخره اومد این سوالش اما یه خرده فکر کردم و بهش گفتم که من برای جواب سوال شما گزینه سومی رو پیشنهاد می دم و اونم شعوره. چون اگه شعور نداشته باشی نه می تونی از علمت خوب استفاده کنی و نه از ثروتت.

هیچ فکرشو نمی کردم که در عرض یک هفته با اتفاق امروز جواب این سوال جور دیگه ای برام روشن بشه.

فقط اینو بگم اون آدم امروز در واقع شخصیت خودش رو برد زیر سوال. و من واگذارش کردم به خودِ خدا که تلافی این توهین رو خودش هر جور که می دونه به سرش بیاره و علاوه بر اون، طرف بفهمه که از کجا خورده و به چه علتی؟

به خدا الانم دارم گریه می کنم. دلم خیلی شکسته. خدایا خودت جوابشو بده.

بعدا نوشت: دعا کنید این قضیه برام مسئله ساز نشه. آخه یه جورایی کارم گیر همین آدمه. می ترسم یه خرده. برام دعا کنید.

نظرات 8 + ارسال نظر
هاچ زنبور عسل پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:33 ق.ظ http://shm88.blogfa.com

یاسی جونم واقعا قبول دارم که بی شعوری وبی فرهنگی خیلی بدتر از بی دانشیه
فقط یه چیز باید تورو آروم کنه: از کوزه همان تراود که در اوست

آره عزیزم بچه ها هم همه می گفتن که از این آدم بیشتر از این نمیشه انتظار داشت. ولی حرفش خیلی برام گرون تموم شد.

بسامه پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:20 ب.ظ

الهی فدات شم یاسی جون...
اره به خدا شعور خیلی مهمه... میدونی نه قیافه ادما دست خودشو نه این که در چه خانواده ای به دنیا بیان... همه دوست دارن تو یه خانواده پولدار به دنیا بیان ولی خوب نمیشه...
ولی شعور دست خود ادمه... با شعور بودن خیلی سخته...

خیلی سخته...خیلی

سیندرلا پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:56 ب.ظ http://cinderellla.blogsky.com/

واقعا برای اون ادم همکارت متاسفم.
ناراحت نباش یاسی جونم به خدا واگذارش کن .

همکارم نیست سیندی.
منم فقط به خودِ خدا واگذارش کردم.

آنیل پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:59 ب.ظ http://chagchag.persianblog.ir/

سلام دوست من...

سلام عزیزم

سما جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:22 ب.ظ http://samaiiii.blogfa.com/

به به سلاااااااااااام کی اومدی تو؟چرا خبر نکردی پس...من اتفاقی وبلاگتو باز کردم کلی خوشحال شدیم که اومدی
متاسفانه تو مملکت ما اینطوریه به قول بابام درخت که بار میده خم میشه. هر کی علمش بیشتر میشه به جای اینکه متواضع تر بشه و شعورش بره بالا بدتر میشه و فکر میکنه حالا کیه چی شده...امیدوارم مشکلی برات پیش نیاره بی تفاوت باش تا سعی نکنه به این طریق حالتو بیشتر بگیره.

سلام عزیز دلم. مرسی
آره سما جون خوب شد گفتی باید بی تفاوت باشم. پدرت هم خیلی مثال قشنگی زدن.

کیانادخترشهریوری شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:04 ب.ظ

شعور یع ثروت خدادای هست عزیزم.البته میشه گفت بخشیش هم اکتسابیه

اوهوم...به قول بسامه با شعور بودن انتخاب خود آدمه...

هلال یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:47 ب.ظ http://hiiilal.blogfa.com/

عزیزم دعا میکنم که حتما تا حالا مشکلت حل شده باشه...
اما در مورد این علم بهتر است یا ثروت قشنگترین جوابو ازت شنیدم...

مرسی عزیز دلم

ابراهیم دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:42 ق.ظ http://www.namebaran.blogfa.com/

منم مثل شما فکر می کنم .
البته اگه واقعا دنبال علم بریم شعورمون میره بالا . نه علم مسخره مدرکی و دانشگاهی

این آقا هم واقعا علمش بالاست. من منکر این قضیه نمی شم. اما درست رفتار کردن رو بلد نیست. به نظر من شعور بخش زیادیش بر می گرده به ذات آدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد